Ez a weboldal COOKIE-kat használ!
x

10 éve AMINORET® technológia

10 év gyökeres változást hozott a gyümölcs- és zöldségkertészetben 

Piaci nyitás, erősödő piaci igények

A Magyarországon az 1989-től kezdődött piaci nyitás után életszínvonal emelkedés következett be és sorra alakultak a kis és közepes méretű kertészeti termelő és kereskedő vállalkozások. Ezek kezdetben még ki tudták elégíteni a erősödő fogyasztói igényeket.

Az áruházláncok a 90-es évek közepétől, majd különösen a 2004-es EU csatlakozástól napjainkig a piac évi átlagos 20-30 %-os bővülése mellett mintegy 70-80 %-kal részesülnek, a kisebb vállalkozások csupán a fennmaradó részen osztozkodnak. A szuper-és hipermarketek felismerték a friss fogyasztásra alkalmas kertészeti termékekben rejlő lehetőségeket és agresszív piacszerzést folytatnak. Egy-egy áruházlánc a friss zöldséget és gyümölcsöt mindig onnan szerzi be, ahol a termesztés klimatikus környezete és ára a legkedvezőbb.

Versenyképesség

Az áruházláncok a magyarországi zöldség és gyümölcstermesztőket versenyhelyzetbe kényszerítették a külföldön termesztett áruval szemben, így elkerülhetetlenné vált, hogy a hazai termesztő volumenében, árban és minőségben jobbat kínáljon, mint versenytársai.

A frisspiaci kertészeti cikkek termesztése, áruvá készítése és értékesítése specifikus szakmai tudást igényel. Ezért a kis és közepes kertészeti cégek külön-külön nem képesek versenyezni a sokkal erősebb, tapasztaltabb nemzetközi rendszerekkel technológiai fejlesztés, marketing, eszköz- és árubeszerzés terén.

A hazai kertészeti termesztők áruházláncokkal szembeni kiszolgáltatottsága tehát csakis akkor fog csökkenni, vagy megszűnni, ha egységes és folyamatos, minőségi árukínálatot biztosít, így szükség esetén az árufelesleget le tudja vezetni más exportpiacokon.

A versenyképesség lényege és alapvető feltétele, hogy a piaci szereplők közel azonos minőségű és mennyiségű terméket állítsanak elő, közel azonos önköltségen, szaktudás, munkaerő és stabil pénzügyi háttér megléte mellett.

...10 éve AMINORET® Technológia

Az áruházláncok nem csak kiszolgáltatott helyzetbe hozzák a termelőket, de fogyasztói igényre hivatkozva szermaradékoktól mentes árukínálatot követelnek. Aki nem tud megfelelni a követelményeknek, az kiesik a rostán és azonnal helyére áll egy másik beszállító.

Az AMINORET® technológia nem más, mint eszköztár a kockázatokat rejtő és nem fenntartható kémiai alapú technológiák fokozatos felváltására. A modell lehetőséget teremt a tiszta, jóízű, egészséges zöldség-gyümölcs költséghatékony termesztésére, ezzel megteremtve az alapját a hosszútávon is fenntartható termelésnek.

Az AMINORET® technológia, mint bioracionális technológia a termelők integrálására is alkalmas, és az így megtermelt egyéges árualappal javítható a magyarországi kertészet hazai és külpiaci versenyképessége, bővíthetők az értékesítési csatornák.

A technológia három alappillére a

  • talajélet
  • a növényi immunrendszer erősítése
  • biostimulátorok alkalmazása

További hasznos információért és egyedi árajánlatért keresse irodánkat:

info@hortiservice | +36 76 411 836